Het TROS-programma Radar neemt het op voor de consument die het aan de stok heeft met een merk of fabrikant.
Vanavond was het de beurt aan Sony en de Sony Xperia Z en als we Radar mogen geloven, klopt er helemaal niks van de Xperia Z en Sony.
Scherm kapot
Volgens Radar heeft de Consumentenbond vele honderden klachten binnen gehad betreffende de kwaliteit van de Sony Xperia Z en de klacht-afhandeling door Sony zelf. De klachten die de consumentenbond en Radar hebben ontvangen gaan vooral over het spontaan kapot gaan van het scherm en een ondeugdelijke usb-aansluiting. In het programma komen diverse mensen aan het woord die een probleem met de Sony Xperia Z hebben en waarvan de klachten niet naar tevredenheid worden afgehandeld door Sony zelf.
De Sony Xperia Z zou in de markt gezet worden als super-stevig toestel en volgens Radar blijkt dat niet uit de vele spontane schadegevallen die er gemeld zijn bij de Consumentenbond. Sony op zijn beurt wijst de meeste schadegevallen (in de uitzending kwamen verschillende ‘slachtoffers’ aan het woord) aan ondeugdelijk gebruik toe. Volgens de verklaring die door presentatrice Antoinette werd voorgelezen, zegt Sony dat een telefoon wel als telefoon behandeld moet worden…
Lees het volledige nieuws bericht op: androidworld
21-01-2014
Blog witgoedsupport onlineonderdelenshop.nl