De Samsung Galaxy S6 is overal. In de bladen, op het internet, langs de weg. Maar minder in de zakken van de consument, daar komt het apparaat maar moeizaam terecht. Sinds Apple het scherm van de iPhone heeft vergroot is dat voor steeds meer kopers een reden Samsung links te laten liggen, edges of niet.
Het marktaandeel van Apple’s iPhones groeit wereldwijd nog altijd, vaak ten koste van Samsung dat bovendien aan de onderkant van de markt wordt aangevallen door prijsvechters als Xiaomi en Huawei.
Helemaal geen feestje is het in China, op dit moment de grootste groeimarkt voor welk product dan ook. Chinezen zijn nogal merk- en gadget-minded en lang was het zo dat Apple nog niet over contracten met de grootste telecomaanbieders aldaar beschikte, en Samsung wél.
Inmiddels worden de kaarten opnieuw geschud en voor Samsung is het niet leuk. De Amerikaanse bank Oppenheim deed onderzoek en komt met bijna ongelooflijke cijfers. In het eerste kwartaal van 2o15 werd Apple in China de aanbieder met het hoogste marktaandeel (14,7 procent) en een groei van ruim 62 procent vergeleken met een jaar eerder.
Het marktaandeel van Samsung kelderde naar…
Lees het volledige bericht op: hpdetijd.nl