Zo’n veertig procent van de Amerikanen zegt te ruziën met hun huisgenoten over het vullen van de vaatwasser, zegt fabrikant Bosch. Het dwingt fabrikanten tot aanpassingen, maar gewoontes zijn hardnekkig.
“Als geruïneerde plastic dozen je huwelijk verpesten, heeft Bosch de oplossing.” In de VS maakte de fabrikant een lichtvoetige reclamecampagne rondom huiselijke twisten en de vaatwasser. Inclusief een huwelijksadviseuse Dahlia die tips geeft.
In het geval van de plastic dozen wijst ze erop dat de Bosch-apparaten een bescherming rond het hitte-element hebben, waardoor het plastic niet zal vervormen.
De vaatwasser mag handig zijn, hij leidt in de praktijk tot heftige discussies, signaleert The Wall Street Journal. Hoe moet je ‘m vullen? Bestek met het eetvlak naar beneden of naar boven? Lepels bij lepels of om en om met vorken en messen? Mogen pannen er wel of niet in? Etensresten vooraf afspoelen of juist niet?
Ontwerp aanpassen
De twisten dwingen fabrikanten om hun ontwerpen zo aan te passen dat elke ‘type’ lader tevreden blijft. Whirlpool onderscheidt …
lees het volledige bericht op: z24.nl