Fabrikant Samsung zou verwachten dit jaar zo’n 60 miljoen tablets te verkopen, minder dan de 70 tot 80 miljoen waar het bedrijf eigenlijk op rekende.
Dat meldt het Koreaanse ET News op basis van ingewijde bronnen.
Die zeggen dat Samsung zijn partners en toeleveranciers al op de hoogte heeft gesteld van de gedaalde verkoopverwachting. Die lag voor dit jaar tussen de 70 en 80 miljoen tablets, maar is teruggeschroefd naar 60 miljoen. In 2013 doelde het bedrijf nog op 100 miljoen verkochte tablets per jaar.
Niet alleen Samsung, de grootste verkoper van Android-tablets, heeft last van teruglopende verkopen. Alle fabrikanten zien een lastig jaar tegemoet.
Minder groei
Volgens marktonderzoeker Garner neemt het marktaandeel van tablets dit jaar met 38,6 procent toe. Die groei is fors lager dan de 68 procent die de markt vorig jaar groeide.
Samsung verkoopt ook minder tablets dan grote concurrent Apple. Die verkocht in het eerste kwartaal van dit jaar 30 procent meer tablets dan Samsung, die er 12,8 miljoen wist te verkopen. Omdat Apple meer verdient aan zijn iPads, was de omzet van Samsung met 3,4 miljard minder dan de helft van die van Apple.
Samsung verkoopt voornamelijk goed in het lagere en middensegment van de tabletmarkt, waar Apple alleen duurdere tablets heeft. De nieuwste tablet van Samsung wordt naar verluidt op 12 juni gepresenteerd.
Bron: nu
19-05-2014
Blog witgoedsupport