Philips presenteert zijn nieuwe Philips logo

 

philips-logo

Philips presenteert zijn nieuwe Philips logo

EINDHOVEN – Philips presenteert woensdagmiddag zijn nieuwe logo. Het nieuwe jasje lijkt vooral terug te grijpen naar het welbekende schild met de sterren en radiogolven uit de jaren dertig. Brabantse ontwerpers zijn voorzichtig enthousiast over het hernieuwde ontwerp.

In een eerste oogopslag lijkt er weinig schuil te gaan achter het nog huidige logo van de fabrikant Philips. Maar schijn bedriegt. “Een logo straalt uit waar een bedrijf voor staat, en die uitstraling moet met de tijd mee. Het nieuwe Philips-logo staat aan de basis van een groter geheel. Het reflecteert de visie van het bedrijf”, aldus vormgever Michelle Tjelpa van Oranje Vormgevers uit Eindhoven.
Het ontwerpen en veranderen van een logo is bovendien een gigantische onderneming. “Alle afdelingen moeten op de hoogte gebracht worden: van de leveranciers tot alle externe bureaus. Dat is een proces dat maanden, zo niet jaren wordt voorbereid. De kosten lopen in de miljoenen”, stelt René van der Horst, ontwerper bij Studio Topixx, gevestigd in Best.

Teruggrijpen naar het verleden
Aan de dikke blauwe letters van weleer komt woensdag om vijf uur ’s middags een einde. De herkenbaarheid gaat echter niet verloren. Het schild dat werd geïntroduceerd in 1931, met de vier sterren en de radiogolven, maakt een comeback. “Het laat meer zien van de oorsprong”, erkent Tjelpa. “Zeker in deze tijd van economische malaise is de geschiedenis van Philips iets waar je als bedrijf trots op mag zijn. Dat moet je uitdragen.”

Van der Horst vindt het nieuwe design niet meer dan logisch. “Toen het oude logo werd ontwerpen was de tendens dat alle aspecten van een bedrijf in het logo verwerkt werden. Philips liet licht en radio terugkeren in het design. Het zou zonde zijn als die mooie historie nu niet zou worden benadrukt. Teruggrijpen naar het verleden en dat uiterlijk moderniseren is niet meer dan logisch.”

Oude logo was gedateerd’
Volgens Tjelpa wase er zeker ruimte voor verbetering. “Het oude logo was heel eenvoudig en herkenbaar, maar dat is ook gelijk het nadeel. Het is erg zakelijk en afstandelijk.” Van der Horst sluit zich daarbij aan. “Het oude logo is geen geweldig logo. Ik heb het altijd een beetje gedateerd gevonden. Goed is wel dat het consequent door Philips gebruikt werd. Dat maakt het krachtig. Het op een goede manier toepassen van een minder logo kan even effectief zijn.”

Bron: omroepbrabant.nl 13-11-2013Blog witgoedsupport onlineonderdelenshop.nl

 

 

Posted in Nieuws

Notes

Notes

  • Onderdelen aanvragen
    Onderdelen aanvragen

    Snel reactie met prijs, levertijd, en bestellink. wij zijn gespecialiseerd in het leveren en het uitzoeken van onderdelen

    ► Onderdelen aanvragen

Nespresso onderdelen en Nespresso accessoires

Nespresso onderdelen en Nespresso accessoires

Nespresso onderdelen en Nespresso accessoires bestellen Kies jouw model Nespresso koffiezetappar[...]
Bosch en Siemens Terugroepactie voor wasmachines

Bosch en Siemens Terugroepactie voor wasmachines

Bosch en Siemens Terugroepactie voor wasmachines BSH groep Huishoudapparaten Nederland veran[...]
universeel deurrubber voor oven deuren en magnetron deuren

universeel deurrubber voor oven deuren en magnetron deuren

Universele-ovenafdichtingUniversele afdichtingsstrip voor oven deuren en Magnetron deuren.Inhou[...]
Stofzuigerzakken voor alle merken stofzuigers

Stofzuigerzakken voor alle merken stofzuigers

Onderdelen en of Accessoires bestellen Vul hier het typenummer van uw Stofzuiger in om alle besc[...]
ijsopbouw no-frost vriezer

ijsopbouw no-frost vriezer

ijsopbouw no-frost vriezer ijsopbouw no-frost vriezer Kijk of de koelkast/ koel vriescombinat[...]
No thumbnail available

Onderdelen voor Scheerapparaten

Typenummer van uw scheerapparaat.Op het typenummer van uw scheerapparaat krijgt u alle beschikb[...]
error: Content is protected !! your ip address is saved